Umumiy o‘rta ta‘lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilari negizida kunduzgi va dual ta‘lim shakllariga kasblar va o‘qitish tillari kesimida qabul parametrlariga

Raqamli axborotlarni qayta ishlash ustasi (kunduzgi)

🖥️ «Raqamli axborotlarni qayta ishlash ustasi» yo’nalishi — bu o‘rta kasb-hunar ta’limi muassasalarida o‘qitiladigan texnik yo‘nalish bo‘lib, zamonaviy kompyuter texnologiyalari asosida raqamli axborotni yaratish, tahrirlash va boshqarish ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan.

📚 Asosiy o‘quv yo‘nalishlari

Kompyuter texnikasi: shaxsiy kompyuterning texnik va dasturiy talablari

Multimedia texnologiyalari: audio, video va grafik materiallar bilan ishlash

Kompyuter grafikasi: statik va dinamik tasvirlar yaratish

Axborotni qayta ishlash: matn, rasm, tovush va video fayllarni tahrirlash

Dasturiy ta’minot asoslari: multimedia dasturlarini o‘rnatish va sozlash

🎯 Maqsad va ko‘nikmalar

  • Talabalarni raqamli axborotni kiritish, tahrirlash va saqlash bo‘yicha amaliy ko‘nikmalar bilan ta’minlash
  • Multimedia vositalaridan samarali foydalanishni o‘rgatish
  • Axborotni vizual, audio va verbal shakllarda taqdim etish usullarini tushuntirish
Avtomobil dvigatellarni tashxislash va tamirlash (kunduzgi)

🔧 Avtomobil dvigatellarini tashxislash va ta’mirlash — bu kasb-hunar yo‘nalishi avtomobil dvigatellarining tuzilishi, ishlash prinsipi, nosozliklarni aniqlash va ularni bartaraf etish bo‘yicha amaliy bilim va ko‘nikmalarni shakllantirishga qaratilgan.

🛠️ O‘quv yo‘nalishining asosiy tarkibi

Texnikaviy chizmachilik: dvigatel chizmalarini o‘qish va tuzish ko‘nikmalari

Ichki yonuv dvigatellari: benzinli va dizel dvigatellarning ishlash prinsiplari

Tashxislash usullari: mexanik, elektron va kompyuterli diagnostika texnologiyalari

Ta’mirlash texnologiyalari: dvigatel qismlarini almashtirish, sozlash va yig‘ish

Yonilg‘i ta’minoti tizimi: injektorlar, nasoslar va filtrlarga xizmat ko‘rsatish

🎯 Kasbiy ko‘nikmalar

  • Dvigatelning holatini baholash va nosozliklarni aniqlash
  • Servis xizmatlarini ko‘rsatish: dvigatelni profilaktik tekshirish va ta’mirlash
  • Zamonaviy tashxislash uskunalaridan foydalanish: skanerlar, testerlar, kompyuter dasturlari
  • Texnik hujjatlarni tuzish va o‘qish: chizmalar, ekspluatatsiya qo‘llanmalari
Payvandlovchi (elektrgazpayvandlash ishlari) (kunduzgi)

🔩 Payvandlovchi (elektrgazpayvandlash ishlari) — bu kasb-hunar yo‘nalishi metall konstruksiyalarni birlashtirish, ta’mirlash va ishlab chiqarish jarayonlarida muhim rol o‘ynaydi. Elektr va gaz yordamida payvandlash texnologiyalarini o‘zlashtirish orqali talabalar sanoat, qurilish va servis sohalarida ishlashga tayyorlanadi.

🧰 Asosiy o‘quv yo‘nalishlari

Xavfsizlik texnikasi: himoya vositalari, xavfsiz ish yuritish qoidalari

Elektr payvandlash: ko‘lda yoyli payvandlash, yarim avtomatik va avtomatik usullar

Gaz payvandlash: kislorod va asetilen yordamida metallni eritib birlashtirish

Texnik chizmalar: GOST va ISO standartlariga muvofiq payvandlash chizmalarini o‘qish va tuzish

Materialshunoslik: turli metallarning xossalari va payvandlashga mosligi

🛠️ Kasbiy ko‘nikmalar

  • Payvandlash choklarini to‘g‘ri qo‘yish va baholash
  • Texnik chizmalarni o‘qish va bajarish: eskizlar, sxemalar, chok belgilarini tushunish
  • Payvandlash uskunalaridan foydalanish: apparatlar, ballonlar, mash’alalar
  • Konstruksiyalarni yig‘ish va ta’mirlash: sanoat va maishiy obyektlar uchun
Asalarichilik (dual)

🐝 Asalarichilik (dual ta’lim shakli) — bu qishloq xo‘jaligining muhim va daromadli yo‘nalishlaridan biri bo‘lib, asalari parvarishi, asal va boshqa mahsulotlar yetishtirish, shuningdek ekinlarni changlatish orqali hosildorlikni oshirishni o‘z ichiga oladi. Dual ta’lim shaklida o‘qish esa nazariy bilimlarni amaliyot bilan uyg‘unlashtirish imkonini beradi.

📚 O‘quv yo‘nalishlari

  • Asalari biologiyasi va parvarishi: turli zotlar, uyalarning tuzilishi, parvarish usullari
  • Asal va mahsulotlar ishlab chiqarish: asal, mum, propolis, asalari suti, asalari zahari
  • Changlatish texnologiyalari: ekinlar hosildorligini oshirishda asalari roli
  • Kasbiy xavfsizlik va sanitariya: asalari chaqishi, allergiya, himoya vositalari
  • Mahsulotni qayta ishlash va sotish: qadoqlash, sertifikatlash, marketing

🛠️ Amaliy ko‘nikmalar

Ekinlar changlatish jarayonini boshqarish

Asalari uyalarini tashkil qilish va parvarishlash

Asal yig‘ish va sifatini baholash

Mum va boshqa mahsulotlarni ajratish

Traktorchi-mashinist (dual)

🚜 Traktorchi-mashinist (dual ta’lim shakli) — bu kasb qishloq xo‘jaligi, qurilish va kommunal xizmatlar sohalarida muhim rol o‘ynaydi. Dual ta’lim shakli orqali o‘quvchilar nazariy bilimlarni amaliyot bilan uyg‘unlashtirib, real ish sharoitida malaka oshiradilar.

📚 O‘quv yo‘nalishlari

  • Traktor va maxsus texnikalar tuzilishi: g‘ildirakli va g‘ilofli traktorlar, kombaynlar, yuk mashinalari
  • Texnik xizmat ko‘rsatish va ta’mirlash: dvigatel, transmissiya, gidravlika tizimlari
  • Yer haydash va ekin ekish texnologiyalari: agrotexnik talablar asosida ishlov berish
  • Yo‘l harakati qoidalari va xavfsizlik: texnika boshqaruvi, favqulodda holatlarga tayyorgarlik
  • Amaliy mashg‘ulotlar: traktor haydash, agregatlarni ulash, texnikani sozlash

🛠️ Kasbiy ko‘nikmalar

Qishloq xo‘jaligi ishlarini mexanizatsiyalash

Turli traktor va texnikalarni boshqarish

Texnik xizmat ko‘rsatish va nosozliklarni aniqlash

Umumiy o‘rta ta‘lim maktablarining 11-sinf bitiruvchilari va undan yuqori ma‘lumotga ega bo‘lgan (kasb-hunar maktabi, kollej, texnikum, oily ta‘lim) uchun kasblar va mutahassisliklar va o‘qitish tillari kesimida qabul parametrlariga

Ekologiya va atrof muhitni himoya qilish  (kunduzgi)

🌱 Ekologiya va atrof muhitni himoya qilish (kunduzgi ta’lim shakli) — bu yo‘nalish tabiatni muhofaza qilish, ekologik muvozanatni saqlash va barqaror rivojlanishni ta’minlashga qaratilgan muhim kasbiy sohalardan biridir. Kunduzgi ta’lim shaklida o‘qish orqali talabalar nazariy bilimlarni chuqur o‘zlashtirib, amaliy ko‘nikmalarni shakllantiradilar.

📚 O‘quv yo‘nalishlari

  • Ekologik monitoring va baholash: atmosfera, suv, tuproq va bioxilma-xillik holatini o‘rganish
  • Tabiatni muhofaza qilish qonunchiligi: milliy va xalqaro huquqiy me’yorlar
  • Chiqindilarni boshqarish: qayta ishlash, utilizatsiya va ekologik xavfsizlik
  • Iqlim o‘zgarishi va barqaror rivojlanish: global muammolar va mahalliy yechimlar
  • Ekologik ta’lim va madaniyat: aholining ekologik ongini shakllantirish

🛠️ Kasbiy ko‘nikmalar

Ekologik xavfsizlikni ta’minlash bo‘yicha chora-tadbirlar rejalashtirish

Ekologik holatni tahlil qilish va hisobotlar tuzish

Ekologik loyihalar ishlab chiqish va amalga oshirish

Tabiiy resurslardan oqilona foydalanish strategiyalarini ishlab chiqish

Yer kadastri va yerdan foydalanish  (kunduzgi)

📍 Yer kadastri va yerdan foydalanish (kunduzgi ta’lim shakli) — bu yo‘nalish yer resurslarini boshqarish, huquqiy ro‘yxatga olish, ekologik va iqtisodiy baholash kabi muhim sohalarni qamrab oladi. Kunduzgi ta’lim shakli orqali talabalar nazariy bilimlarni chuqur o‘zlashtirib, amaliy ko‘nikmalarni shakllantiradilar.

📚 O‘quv yo‘nalishlari

  • Davlat yer kadastri asoslari: yer uchastkalarining huquqiy, iqtisodiy va ekologik holatini baholash
  • Geodeziya va kartografiya: yerlarni o‘lchash, xaritalar tuzish, GPS texnologiyalari
  • Yer huquqi va qonunchilik: yerga egalik, foydalanish va ijaraga berish huquqlari
  • Yer monitoringi va hisobotlar: yer holatini baholash, statistik ma’lumotlar tayyorlash
  • Axborot tizimlari: kadastr ma’lumotlarini raqamlashtirish va boshqarish

🛠️ Kasbiy ko‘nikmalar

GIS (Geoinformatsion tizimlar) bilan ishlash

Yer uchastkalarini aniqlash va ro‘yxatga olish

Kadastr hujjatlarini tayyorlash va yangilash

Yer xaritalarini tuzish va tahlil qilish

Yer fondini boshqarish va nazorat qilish

Qishloq xojaligini mexanizatsiyalash va servis texnik-texnologi    (kunduzgi)

🚜 Qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalash va servis texnik-texnologi (kunduzgi ta’lim shakli) — bu yo‘nalish zamonaviy qishloq xo‘jaligi texnikasidan samarali foydalanish, uni ta’mirlash, servis xizmatlarini ko‘rsatish va ishlab chiqarish jarayonlarini mexanizatsiyalashga qaratilgan. Talabalar nazariy bilimlar bilan birga amaliy ko‘nikmalarni ham egallaydilar.

📚 O‘quv yo‘nalishlari

  • Qishloq xo‘jaligi texnikasi tuzilishi va ishlashi: traktorlar, kombaynlar, paxta terish mashinalari
  • Texnik servis asoslari: texnik xizmat ko‘rsatish, ta’mirlash, diagnostika
  • Ish unumini hisoblash: agregatlar samaradorligini baholash, yonilg‘i sarfi
  • Mexanizatsiyalash texnologiyalari: ekish, o‘g‘itlash, hosil yig‘ish mashinalari
  • Axborot texnologiyalari: GPS, GIS, avtomatlashtirilgan boshqaruv tizimlari

🛠️ Kasbiy ko‘nikmalar

Ish unumini hisoblash va optimallashtirish

Mashinalarni boshqarish va sozlash

Texnik xizmat ko‘rsatish va ta’mirlash

Qishloq xojaligini elektrlashtirish va avtomatlashtirish   (kunduzgi)

⚡️ Qishloq xo‘jaligini elektrlashtirish va avtomatlashtirish (kunduzgi ta’lim shakli) — bu yo‘nalish zamonaviy qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarish jarayonlarini elektr energiyasi va avtomatik boshqaruv tizimlari orqali samarali tashkil etishga qaratilgan. Talabalar elektr jihozlar, avtomatika elementlari, raqamli boshqaruv tizimlari va agrotexnologik jarayonlarni avtomatlashtirish bo‘yicha chuqur bilim va amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘ladilar2.

📚 O‘quv yo‘nalishlari

  • Avtomatlashtirilgan boshqaruv tizimlari: texnologik jarayonlarni nazorat qilish va boshqarish
  • Avtomatika sxemalari: funksional, prinsipial va tarkibiy sxemalarni tuzish va tahlil qilish
  • Datchiklar va ijro mexanizmlari: harorat, bosim, namlik va boshqa parametrlarni o‘lchash
  • Raqamli avtomatika: registrlar, shifratorlar, multipleksorlar, mantiqiy elementlar
  • Elektr jihozlar ekspluatatsiyasi: elektr ta’minoti, relelar, kuchaytirgichlar, rostlagichlar

🛠️ Kasbiy ko‘nikmalar

Elektr jihozlar va datchiklar bilan ishlash

Qishloq xo‘jaligi texnikasini elektrlashtirish va avtomatlashtirish

Avtomatik boshqaruv tizimlarini loyihalash va sozlash

Avtomobil transportigatexnik xizmat korsatish va tamirlash  (kunduzgi)

🚗 Avtomobil transportiga texnik xizmat ko‘rsatish va ta’mirlash (kunduzgi ta’lim shakli) — bu yo‘nalish avtomobillarning tuzilishi, ishlash prinsipi, servis xizmatlari va ta’mirlash texnologiyalarini o‘rgatishga qaratilgan. Talabalar nazariy bilimlar bilan birga amaliy ko‘nikmalarni ham egallab, real ish sharoitida malaka oshiradilar.

📚 O‘quv yo‘nalishlari

  • Avtomobil tuzilishi: dvigatel, transmissiya, tormoz, elektr va elektron tizimlar
  • Texnik xizmat ko‘rsatish: profilaktik tekshiruvlar, moylash, sozlash va diagnostika
  • Ta’mirlash texnologiyalari: agregatlarni almashtirish, mexanik va elektr ta’mirlash
  • Nosozliklarni aniqlash: kompyuterli diagnostika, testerlar, skanerlar
  • Xavfsizlik va ekologik talablar: yong‘in xavfsizligi, chiqindilarni boshqarish

🛠️ Kasbiy ko‘nikmalar

Servis xizmatlarini tashkil qilish

Avtomobil tizimlarini tahlil qilish va ta’mirlash

Texnik hujjatlarni o‘qish va tuzish

Suv xojaligi va melioratsiya  (kunduzgi)

🌊 Suv xo‘jaligi va melioratsiya (kunduzgi ta’lim shakli) — bu yo‘nalish suv resurslarini boshqarish, yerlarni sug‘orish tizimlarini loyihalash va meliorativ tadbirlarni amalga oshirishga qaratilgan muhandislik va agrotexnik bilimlarni o‘z ichiga oladi.

📘 O‘quv yo‘nalishlari

  • Gidrologiya va gidrometriya: suv oqimlarini o‘lchash, suv manbalarini tahlil qilish
  • Melioratsiya asoslari: yerlarni unumdor qilish, sho‘rlanishga qarshi kurash
  • Sug‘orish tizimlari: kanal, quvur, nasos stansiyalari loyihasi va ekspluatatsiyasi
  • Suv xo‘jaligi boshqaruvi: suv taqsimoti, ekologik muvozanatni saqlash
  • Geoinformatika va GIS texnologiyalari: yer va suv resurslarini raqamli xaritalash

🛠️ Kasbiy ko‘nikmalar

Meliorativ tadbirlarni rejalashtirish va amalga oshirish

Sug‘orish va drenaj tizimlarini loyihalash

Suv resurslarini samarali boshqarish

Suv xojaligi va melioratsiya  (dual)

🌱 Suv xo‘jaligi va melioratsiya (dual ta’lim shakli) — bu yo‘nalishda talabalar nafaqat nazariy bilim oladilar, balki amaliyotga asoslangan o‘qish orqali real ish muhitida tajriba orttiradilar. Dual ta’lim shakli — o‘qish va ishni birlashtirgan model bo‘lib, o‘quvchilar haftaning bir qismini oliygohda, qolgan qismini esa ish joyida o‘tkazadilar.

📘 O‘quv yo‘nalishlari

  • Sug‘orish va drenaj tizimlari: loyihalash, qurish va ekspluatatsiya
  • Melioratsiya texnologiyalari: sho‘rlanishga qarshi kurash, yer unumdorligini oshirish
  • Suv resurslarini boshqarish: taqsimot, monitoring, ekologik muvozanat
  • GIS va geoinformatika: raqamli xaritalar, yer va suv tahlili
  • Amaliy mashg‘ulotlar: real loyihalarda ishtirok, texnik xizmat ko‘rsatish

🛠️ Dual ta’limning afzalliklari

Bitiruvdan so‘ng ishga joylashish imkoniyati

Ish joyida real tajriba orttirish

Ish beruvchilar bilan bevosita aloqalar

Osimliklar himoyasi va karantini  (dual)

🌿 O‘simliklar himoyasi va karantini (dual ta’lim shakli) — bu yo‘nalish o‘simliklarni zararkunanda va kasalliklardan himoya qilish, fitosanitar nazorat, karantin choralarini qo‘llash va agrotexnik tadbirlarni amaliyot bilan uyg‘unlashtirib o‘rgatadi. Dual ta’lim shakli orqali talabalar o‘qish bilan birga real ish muhitida tajriba orttiradilar.

📘 O‘quv yo‘nalishlari

  • Zararkunandalar va kasalliklar biologiyasi: identifikatsiya, tarqalish va kurash usullari
  • Karantin choralarini qo‘llash: fitosanitar nazorat, eksport-import nazorati
  • Biologik va kimyoviy himoya vositalari: pestitsidlar, bioagentlar, agrotoksikologiya
  • Laboratoriya tahlillari: mikroskopik tekshiruvlar, prognozlash, xavf tahlili
  • GIS va monitoring texnologiyalari: raqamli xaritalash, zararkunanda tarqalishini kuzatish

🛠️ Dual ta’limning afzalliklari

Stipendiya yoki ish haqi: o‘qish davrida moddiy rag‘bat

Ish joyida amaliyot: laboratoriyalar, inspeksiya xizmatlari, agrofirmalar

Ish beruvchilar bilan aloqalar: malaka oshirish va ishga joylashish imkoniyati

Agronomiya (ekin turlari boyicha)  (dual)

🌾 Agronomiya (ekin turlari bo‘yicha) — dual ta’lim shakli o‘simlikshunoslik, agrotexnologiyalar va ekin yetishtirish bo‘yicha nazariy bilimlarni amaliyot bilan uyg‘unlashtiradi. Talabalar haftaning bir qismini oliygohda, qolgan qismini esa real ish joylarida o‘tkazib, kasbiy ko‘nikmalarni chuqurlashtiradilar.

📘 O‘quv yo‘nalishlari

  • Ekin turlari biologiyasi va agrotexnikasi: g‘alla, sabzavot, poliz, texnik ekinlar
  • Tuproqshunoslik va agrokimyo: tuproq tahlili, o‘g‘itlash, hosildorlikni oshirish
  • Urug‘chilik va seleksiya: mahalliy va eksportbop navlar bilan ishlash
  • Zararkunandalar va kasalliklar nazorati: biologik va kimyoviy himoya
  • Ekologik dehqonchilik: organik texnologiyalar, suv tejovchi usullar

🛠️ Dual ta’limning afzalliklari

Real loyihalarda ishtirok: seleksiya, urug‘chilik, agrotexnik tadbirlar

Ish joyida amaliyot: agrofirmalar, laboratoriyalar, dala sharoitida tajriba

Ish beruvchilar bilan aloqalar: bitiruvdan so‘ng ishga joylashish imkoniyati

Moddiy rag‘bat: stipendiya yoki ish haqi olish ehtimoli

Zooinjeneriya (faoliyat turlari boyicha)  (dual)

🐄 Zooinjeneriya (faoliyat turlari bo‘yicha) — dual ta’lim shakli chorvachilik, veterinariya, baliqchilik, asalarichilik va ipakchilik sohalarida nazariy bilimlarni amaliyot bilan uyg‘unlashtiradi. Talabalar haftaning bir qismini oliygohda, qolgan qismini esa real ish joylarida o‘tkazib, kasbiy ko‘nikmalarni chuqurlashtiradilar.

📘 O‘quv yo‘nalishlari

  • Chorvachilik va parvarish: qoramol, qo‘y, ot, parranda va boshqa hayvonlar bilan ishlash
  • Veterinariya asoslari: hayvon kasalliklarini aniqlash, davolash va profilaktika
  • Baliqchilik va asalarichilik: ko‘paytirish, oziqlantirish, mahsulot olish texnologiyalari
  • Ipakchilik va tutchilik: ipak qurti parvarishi, pilla yetishtirish
  • Agrotexnologiyalar: ekologik toza mahsulot yetishtirish, genetik seleksiya

🛠️ Dual ta’limning afzalliklari

Moddiy rag‘bat: stipendiya yoki ish haqi olish ehtimoli

Ish joyida amaliyot: fermer xo‘jaliklari, veterinariya klinikalari, laboratoriyalar

Ish beruvchilar bilan aloqalar: bitiruvdan so‘ng ishga joylashish imkoniyati